събота, 25 април 2015 г.

Нож Kershaw 1304BW

Сгъваемия нож, който ще представя днес - Kershaw 1304BW може да се каже е някакъв нов опит в личен план, въпреки сравнително дългия ми стаж с всевъзможни ножове. Просто за пръв път имам досег с изцяло метален режещ инструмент, пък бил той и от нисък клас на известна ножарска фирма. Обикновено не купувам ножове, които не съм проучил предварително, а още по-малко такива, които струват пренебрежимо малко пари. Правилото, че "евтино и хубаво - няма" си важи с пълна сила и никой не го е отменял по отношение на режещите инструменти.

Е, да се върнем на темата с конкретния нож -  Kershaw 1304BW. Интересното е, че хем е евтинджос, хем е лимитирана серия. И като всеки евтинджос си има своите кусури. Изцяло металната конструкция дава здравина и ситурност, но и прекомерно тегло - около 160 грама. На мен лично не ми е проблем, но много хора ще ореват света как им тежи. Свят широк и хора разни. Аз лично на този нож намирам само два недостатъка - гадния елемент на осевия винт, който жълтите братя бяха прецакали и не можах да разглобя и малък проблем с фрейм лока, който за 15 минути с водна шкурка и често споменаване /в сексуален контекст/ на майката на жълтура дето го е делал поправих и в момента заключването е бетон.

Относно удобството на ръкохватката ще споделя, че е относително удобна, като си иска свикване. След интервенцията ми върху заключването на Kershaw 1304BW стана малко тегаво отключването му, но сигурното и здраво заключване поне аз по никакъв начин не мога да отнеса към недостатъците. Предвид сравнително простата си форма ножът е удобен в сгънато положение да се използва като ударно оръжие или за трошене на различни неща, доколкото и края на ръкохватката е с удобна за това форма. Както можете да видите и на снимката самия фрейм лок е със значителна дебелина и сигурно захапва петата на острието, като дава здраво заключване и никакви луфтове по конструкцията. 

Като заключение ще направя кратко резюме на плюсовете и минусите. Плюсове - здрава конструкция, никакви луфтове, добре изработено острие и прилично фабрично заточване. Като минуси - некачествени болтчета и винтчета, относително голямо тегло и поправими с водна шкурка кусури. От тук нататък всеки само да си прави изводите. Повече за ножа можете да видите във видеото от каналът ми "Екипировка, оръжие, оцеляване и EDC" в Youtube. Ако статията и видеото са Ви харесали можете да ги лайкнете в Google+1 и не забравяйте да сложите един палец нагоре за видеото. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар