понеделник, 19 май 2014 г.

Представяне на фенерчето ThruNite Ti

До сега не се бях замислял за значението на светлината в свят доминиран от електричеството, но след като се запознах с уязвимостта на тази система сериозно се замислих върху момента какво правим, като електричеството, с което сме свикнали изчезне? А спирането на електричеството в ситуация на природно бедствие или извънредно положение - война, разпад на обществото в следствие икономическа криза и т.н. си е направо гарантирано. И съответно подготвящият се за извънредни ситуации човек следва да има готов отговор, поне за първите няколко дни на кризата. И така днес, докато разглеждах мини комплекта си за оцеляване видях е тоя мъник - фенерчето ThruNite Ti , който от доста време не съм ползвал, но в началото когато го взех си поиграх доста докато проверя какви реално са възможностите му. А те съвсем не са малки, въпреки откровено невзрачният му външен вид.

Нека първо кача малко мерки и теглилки, защото само така могат да се оценят възможностите на фенерчето ThruNite Ti:
Cree XP-E R4 LED диод с живот до 50 000 часа 
Захранва се от една батерия 0.9-1.5V AAA (Ni-MH, Alkaline)
7.2 cm дължина
1,4 cm диаметър,
Тегло 20-гр  (без батерии) ,  
Защита срещу обръщане на полярността,
Изработен от самолетен алуминий 
Тип III твърдо анодизирано анти-абразивно покритие, Водоустойчив до IPX-8 стандарт 

В интернет могат да се намерят много ревюта, за това колко точно с каква батерия държи това фенерче, правени от хора с образование, техника и т.н. Мен ме интересуват обаче не толкова техническите му характеристики, колкото потребителските такива, а именно като му сложа батерията и врътна главата да светне. По данни от нета двата режима на светене, които има фенерчето са 3 лумена и максимален режим 60 лумена. Какво точно са тия лучени и как се мерят мен не ме интересува. Знам само, че фенерчето ThruNite Ti доста пъти е било с мен по гори и поляни да свети докато си търся ловното куче по нощите. Знам, че свети от -15 до + 30 градуса, Знам и че с една батерия при смесен режим на ползване свети много часове. Колко един Господ знае, не съм ги смятал, но на мен са ми напълно достатъчни. Както се вижда ползвам една от най-кучите марки ААА батерии, които могат да се намерят на пазара - Panasonic и все още свети с нея. Има прилична далечина на осветяване около 25-30 метра. Осветява чудесно на ниския режим една стая при спрял ток. Като плюсове мога да посоча възможността му за закачване на ключодържател, за да е винаги на линия, а предвид малките си размери по никакъв начин не
би пречило на собственикът си. Сред предимствата мога да посоча и това, че работи с изключително широко разпространените батерии ААА, което пък от своя страна би осигурило сравнително дълготрайното му ползване в ситуация на оцеляване. Грапавата повърхност позволява този мъник да бъде удържан стабилно дори и при с мокри ръце. Разрових се малко да видя и какъв те този IPX-8 стандарт. Оказа се че е някакъв стандарт за водоустойчивост и означава, че сертифицираните по него джаджи, са подходящи за продължителна работа под вода, над 1 метър. Аз лично нямам особено желание да топя фенера, и никога не съм го правил, но е полезно да се знае, че поне от един дъжд няма нищо да му стане. В комплекта с фенера идват два резервни гумени пръстена, които вероятно се използват за уплътняване.


Заключение: Аз лично съм изключително доволен от фенерчето ThruNite Ti, и същото е зачислено в комплекта за оцеляване, който мъкна по гори и паланки, на лов, а често и в града, когато дрехите го позволяват. Ниското тегло, малък размер и сравнително добрата сила на светене го правят отличен избор както за ежедневно носене, така и за зачисляване в комплекти са оцеляване. Не на последно място е и цената около 25-30 лева, която е напълно поносима за възможностите, които предлага ThruNite Ti.

Няма коментари:

Публикуване на коментар